پارک جنگلی مهربان رود یکی از تفریحگاه های استان مازندران به شمار می رود

به گزارش مجله آزمون اول، جاذبه ها/ براساس گزارش های بدست رسیده، پارک جنگلی مهربان رود یکی از تفریحگاه های استان مازندران به شمار می رود.

پارک جنگلی مهربان رود یکی از تفریحگاه های استان مازندران به شمار می رود

پارک جنگلی مهربان رود یا میروون یکی از این منطقه ها جنگلی بوده که مورد توجه مردم بهشهر و گردشگران است. این پارک جنگلی در رستمکلای بهشهر واقع شد. در جنگل و چند کیلومتر قبل از میروون مکانی وجود دارد که آب از چند نهر به این محل ریخته و بصورت طبیعی در زمین فرو می رود. اندازه آبی که در این محل فرو می رود، در تابستان بیش از چندین لیتر بر ثانیه هست. در زبان محلی به این محل او گردشی گفته می گردد که در زبان فارسی به معنای محل گردش آب است. کلیه چشمه های موجود پارک دارای آب گوارا و خنک و قابل دسترسی با دبی آب در شهریور از یک لیتر تا هشت لیتر در ثانیه هستند.

در داخل محدوده جنگل رودخانه ای به طول 3220 متر جریان دارد که در تاریخ مهربان نام داشت و در نقشه های موجود امروزه به نکا رود معروف است و هزاران هکتار از اراضی کشاورزی و باغی منطقه نکا و بخشی از رستم کلا را آبیاری می نماید. عرض رودخانه در منطقه پی سرسی 30 متر و کف آن دارای شن و ماسه، سنگهای درشت مرمریت و قلوه سنگ و گل و لای فراوان است. شماره 1012 که انتهای منطقه پارک بوده، در محدوده پی سرسی برای استراحتگاه و دور برگردان و پارکینگ و سرویس بهداشتی و غیره استفاده می گردد و همه محوطه پارک با گونه های جنگلی انبوه جلوه قشنگی را در چهار فصل سال به نمایش میگذارد.

در زیر درختان منطقه و بعد از دامنه کوه که نور آفتاب به سختی دیده می گردد، بدون پستی بلندی زمین، جلگه مناسبی جهت نشستن و اطراق مورد استفاده قرار میگیرد. فراوانی پوشش گیاهی جنگل، اقلیم مرطوب در زمستانهای ملایم و معتدل، برآمدگی کوههای دارای بوته چمنی مانند چلم و غیره و سنگ لاخها موجب گوناگونی جانوران در منطقه شده است. برخی از جانوران هم مانند پلنگ در محدوده پارک مشاهده شد.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مهر 1402 بروزرسانی: 3 مهر 1402 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 42814

به "پارک جنگلی مهربان رود یکی از تفریحگاه های استان مازندران به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک جنگلی مهربان رود یکی از تفریحگاه های استان مازندران به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید