زنان کدام کشورها بیشتر ورزش می نمایند؟

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران آنلاین در پرونده ورزش بانوان استان تهران به میزان مشارکت این قشر در فعالیت های ورزشی می پردازد، بر همین اساس سراغ آمارهای جهانی در این زمینه نیز رفتیم تا میزان تمایل زنان کشورهای دیگر به انجام فعالیت بدنی را آنالیز کنیم.

زنان کدام کشورها بیشتر ورزش می نمایند؟

خبرنگاران آنلاین-سمانه معظمی: آنالیز آمارها نشان می دهد کشورهای حوزه اسکاندیناوی در زمینه ورزش زنان نسبت به کشورهای دیگر پیشگام هستند. هرچند کشوری مانند کوبا هم با کشورهای پیشرفته اروپایی رقابت می نماید.

دانمارک

به نظر می رسد زنان دانمارک فعال ترین زنان هم در اروپا و هم در دنیا در زمینه ورزش منظم هستند. 78 درصد زنان این کشور فعالیت بدنی دارند. این آمار در بین مردان 71 درصد است.

فنلاند

75 درصد زنان فنلاند به طور منظم فعالیت ورزشی انجام می دهند. فاصله مردان و زنان در این زمینه ناچیز است به طوری که 74 درصد مردان این کشور گرایش به فعالیت بدنی دارند.

آلمان

66 درصد زنان آلمان و 64 درصد مردان این کشور فعالیت ورزشی را به صورت منظم در برنامه زندگی خود دارند.

انگلستان

56 درصد زنان کشور انگلستاندر فعالیت های ورزشی مشارکت دارند که 4 درصد کمتر از مشارکت مردان در این حوزه است.

استرالیا

57 درصد زنان کشور استرالیا دست کم هر هفته در یک فعالیت ورزشی شرکت می نمایند. این مشارکت با افزایش سن در این گروه کاهش پیدا می نماید.

آمریکا

آمریکا به عنوان یکی از توسعه یافته ترین کشورهای دنیا از میزان پایین مشارکت ورزشی زنان برخوردار است. 17 درصد زنان و 20 درصد مردان این کشور هر روز فعالیت ورزشی منظم دارند.

مالزی

36 درصد زنان مالزی و 56 درصد مردان این کشور فعالیت ورزشی دارند. براساس آمار منتشر شده، نه تنها زنان بلکه افراد کهنسال، افراد داری درآمد و تحصیلات بالا، افراد مطلقه، شهرنشینان و بیکاران کمتر از بقیه اقشار تمایل به ورزش کردن دارند.

هند

در این کشور هم آمارها نشان می دهد میزان فعالیت بدنی زنان کمتر از مردان است. فقط 24 درصد زنان هندفعالیت ورزشی منظم دارند. بنا بر تحقیقی که نتایج آن سال جاری اعلام شده 53 درصد زنان بسیار کمتر از میزان استاندارد، انرژی می سوزانند. این موضوع نگرانی ها را برای افزایش بیماری های مرتبط به افزایش وزن مانند دیابت و فشار خون افزایش داده است.

امارات

جالب است که در کشور اماراتبه عنوان یک کشور در حال توسعه، مشارکت زنان ورزش بیشتر از مردان است. براساس تحقیقی که در دانشگاه زاید این کشور اجرا شده 52 درصد زنان و 47درصد مردان اماراتی فعالیت ورزشی دارند.

ترکیه

آمارهای کشور ترکیه نشان می دهد فقط 13 درصد زنان این کشور فعالیت ورزشی منظم دارند؛ در مقابل آمار مردان در این زمینه، نسبت 23 درصدی را نشان می دهد.

چین

فعالیت ورزشی زنان در کشور چینهم کمتر از مردان است. به این ترتیب که 63 درصد زنان و 70 درصد مردان ورزش منظم دارند. همچنین میزان فعالیت بدنی زنان روستایی بیشتر از زنان شهری است.

آفریقای جنوبی

فقط 23 درصد زنان کشور آفریقای جنوبی به عنوان یک کشور بیشتر توسعه یافته در قاره آفریقا ورزش منظم دارند. این آمار در بین زنان سیاهپوست 10 درصد کمتر است.

کوبا

63 درصد زنان شهرنشین و 80 درصد مردان شهرنشین در کشور کوبا فعالیت بدنی منظم دارند. نشریه بین الملی سلامت و پزشکی کوبا اعلام نموده زنان این کشور دو برابر مردان، سبک زندگی نشسته و بدون تحرک دارند.

  • مشارکت 64 درصدی بانوان استرالیایی در فعالیت های ورزشی | کمبود امکانات ورزشی در مناطق روستایی

bestcanadatours.com: سفر کانادا، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا را از ما بخواهید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 6668

به "زنان کدام کشورها بیشتر ورزش می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان کدام کشورها بیشتر ورزش می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید