بهسازی زیرساخت های گردشگری در منطقه نوژیان لرستان

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از بهسازی زیرساخت های گردشگری در منطقه نوژیان اطلاع داد.

بهسازی زیرساخت های گردشگری در منطقه نوژیان لرستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان لرستان، سید امین قاسمی امروز پنجشنبه 12 تیرماه با اعلام این خبر گفت: به منظور فراهم کردن امکانات در کنار مناطق جهانگردی استان عملیات بهسازی زیرساخت منطقه نوژیان خرم آباد شروع شده است.

قاسمی اضافه کرد: در اجرای این عملیات ساخت سکو و بهسازی راستا دسترسی به آبشار زیبای نوژیان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه برای احداث این زیرساخت ها بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار هزینه خواهد شد، گفت: راه دسترسی به این قبیل جاذبه های جهانگردی و طبیعی احتیاج مبرم ورود جهانگرد و موجب افزایش بازدیدکنندگان خواهد بود که به همین دلیل طی سال های گذشته از ناحیه پارکینگ به سوی آبشار، دو دستگاه پل به صورت آب نما نیز در طول جاده احداث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی استان لرستان با تاکید بر اولویت به سازی راستاهای دسترسی به مناطق جهانگردی بیان داشت: پیش از این نیز زیرساخت های جهانگردی در این منطقه و آبشار منحصربه فرد نوژیان خرم آباد مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی بوده که از جمله آن می توان به احداث سرویس بهداشتی، نمازخانه، سکوی جهانگردی و سنگ فرش اشاره نمود.

آبشار نوژیان با ارتفاع 95 متر و عرض تاج 5 متر به عنوان یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران در 38 کیلومتری جنوب شرقی بخش پاپی خرم آباد واقع شده است.

bestcanadatours.com: سفر کانادا، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا را از ما بخواهید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13238

به "بهسازی زیرساخت های گردشگری در منطقه نوژیان لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهسازی زیرساخت های گردشگری در منطقه نوژیان لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید