بانک توسعه آسیا 300 میلیون دلار به پاکستان اختصاص داد

به گزارش مجله آزمون اول، بانک توسعه آسیا از اختصاص یک بسته حمایتی 300 میلیون دلاری به دولت پاکستان برای مبارزه با ویروس کرونا اطلاع داد.

بانک توسعه آسیا 300 میلیون دلار به پاکستان اختصاص داد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از داون نیوز؛ بانک توسعه آسیا یک بسته 300 میلیون دلاری برای کشور پاکستان در نظر گرفت.

این بسته برای توسعه خدمات بهداشتی دولت پاکستان به اقشار مختلف جامعه برای مقابله با کرونا اختصاص یافته است.

قرار است این وام 300 میلیون دلاری برای خرید بعضی لوازم ضروری در بیمارستان های پاکستان هزینه گردد و علاوه بر این توسط این پول لوازم بهداشتی برای پزشکان و پرستاران تامین خواهد شد.

علاوه بر این دولت پاکستان میخواهد سرویس های آمبولانس و حمل و نقل را برای بیمارستان ها در مناطق دور افتاده و محروم ارتقا دهد و آموزش افراد کم سواد را نیز جدی تر دنبال کند.

بانک توسعه آسیا تاکید نمود: شیوع ویروس کرونا در پاکستان که به قرنطینه اجباری منجر شده خسارت های فراوانی به مردم و به خصوص قشر ضعیف جامعه وارد نموده است.

این بانک توضیح داد: کشورهای آسیای میانه اقتصاد نسبتا ضعیفی دارند و باید از آنها مقابل بیماری های واگیر داری مثل کرونا حمایت کرد.

لازم به ذکر است پاکستان که در صدد کم کردن بدهی های خارجی خود بود و به همین منظور نوعی ریاضت مالی را به اتباع خود تحمیل نموده بود پس از شیوع بیماری کرونا با مسائل مالی بیشتری روبرو شد.

طی روزهای اخیر دولت اسلام آباد دستور بازگشایی کسب و کارهای در شهرهای مختلف را صادر نموده و کارشناسان عبور و مرور مردم در خیابان ها را عامل شیوع موج دوم کرونا می دانند.

تا به امروز حدود 47 هزار نفر در پاکستان به کرونا مبتلا شده اند و آمار افرادی که قربانی این ویروس شده اند نیز به 1003 نفر رسیده است.

.

bestcanadatours.com: سفر کانادا، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11509

به "بانک توسعه آسیا 300 میلیون دلار به پاکستان اختصاص داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک توسعه آسیا 300 میلیون دلار به پاکستان اختصاص داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید