اصفهان موزه فرش ندارد

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/اصفهان رئیس اتحادیه فرش دستباف روستایی اصفهان گفت: از صفرتا صد فرش خصوصی است، اما اقتصاد ما دولتی است و این دو باهم متضاد است. درست مثل اینکه در اصفهان به عنوان قلب فرش حتی یک موزه فرش هم وجود ندارد.

اصفهان موزه فرش ندارد

علی شهبازی ظهر امروز (پنجشنبه) در همایش آنالیز راهکارهای توسعه بازار فرش ایران و همزمان با افتتاح بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف اصفهان، اظهار کرد: فرش از صفر دامداری تا صد بزرگترین فروشگاه های جهانی مانند یک زنجیره است که اگر به زنجیره این سرمایه ملی توجه گردد معضلات اجتماعی، اشتغال، اقتصاد، ارزآوری و حتی آبی استان نیز قابل حل است.

وی اضافه نمود: یکی از بیشترین حوزه های اشتغال اصفهان در بخش فرش است، همچنین استان اصفهان متنوع ترین استان در تنوع فرش است.

به گزارش خبرنگاران، رئیس اتحادیه فرش دستباف روستایی اصفهان در مورد بیمه قالیبافان، توضیح داد: نمایندگان 1900میلیارد تومان برای بیمه تصویب کردند که 900میلیارد تومان آن سهم قالیبافان و صنایع دستی خواهد بود.

شهبازی با اشاره به فرایند نزولی صادرات فرش در کشور، اضافه نمود: در اواخر سال 80 صادرات ما به 99 کشور سرمایه دار به طور مستقیم یا غیرمستقیم انجام می شد.

وی تاکید نمود: اگر فرش را به عنوان یک سرمایه ملی بشناسیم پس باید نگاه عظیم وبلندی به آن گردد تا نجات یابد.

رئیس اتحادیه فرش دستباف روستایی اصفهان با تاکید بر اهمیت فرش دستباف افزود: تحریم هایی که برایمان اعمال می شد همگی بر پایه این بود که نگذاریم به کشور برود اما برای فرش گفتند نگذاریم از کشور بیاید. این خود ارزش فرش را نشان می دهد.

شهبازی هشدار داد: فرش با پتروشیمی و زعفران فرق می نماید و باید جدی وارد میدان شد ودر این حوزه باید آسیب شناسی گردد.

وی با بیان نارضایتی از کم توجهی ها به این سرمایه ملی، اضافه نمود: بهترین نماد ما در سازمان ملل فرش دستباف است. نگاه به فرش نباید نگاه کالای مصرفی باشد. تمام وزارتخانه ها بسته حمایتی می دهند، اما در این بسته ها جای فرش کجاست؟

رئیس اتحادیه فرش دستباف روستایی با ابراز امیدواری برای توجه بیشتر به این هنر مردمی، گفت: سه استاندار تاکنون تغییر نموده، اما هنوز نتوانسته ایم به عنوان اصحاب فرش یک جلسه با شخص استاندار داشته باشیم.

bestcanadatours.com: سفر کانادا، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4480

به "اصفهان موزه فرش ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان موزه فرش ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید